Vi kan ikke se vores kunder i øjnene….

in Om at handle på nettet

Som webshop ejer overvejer man igen og igen om man skal have en fysisk butik.

Ene og alene af den grund, at så har man et sted, hvor man kan mærke sine kunder, tale med dem, se dem i øjnene og høre deres historier, behov eller reaktioner på det man sælger til dem.

skal forestille en webshop ejer, der tænker....

Men så sker det nogen gange at vi får mails fra kunder, der helt oprigtigt fortæller os, hvor glade de er for Legeakademiet og det vi står for.

Har du husket at rose din yndlings webshop idag?

Se f.eks. denne mail fra Karina:

 
Kære Jane og Ann.
 
Jeg og ikke mindst min søn er utrolig glade for legetøjet. Det, som adskiller sig væsentligt fra andet legetøj købt hos “konventionelle” legetøjsforhandlere er – ifølge min/vores erfaring – kvaliteten af legetøjet købt hos Legeakademiet. Jeg er ikke på professionelt niveau i stand til at vurdere, om der skulle eksistere en pædagogisk forskel på legetøj forhandlet hos Legeakademiet, og legetøj købt hos “konventionelle” legetøjsforhandlere. Men kvaliteten er en afgørende stor forskel.
 
Jeg er meget begejstret for, at Legeakademiet afstår fra at forhandle “krigslegetøj” og andet “aggresivt” legetøj. Det stemmer overens med min personlige overbevisning om, at den slags legetøj ikke hører hjemme på et børneværelse (eller nogen andre steder for den sags skyld).
 
Herudover glæder det mig, at Legeakademiet tager stilling i spørgsmålet om at hjælpe børn, der er mindre heldigt stillede end eksempelvis danske børn. Derfor synes jeg at det er deljligt, at det er muligt at yde økonomisk bistand til disse børn via netindkøb.
 
Sidst vil jeg nævne, at jeg er meget tilfreds med at der forhandles bæredygtigt legetøj. Dette er helt i tråd med min egen overbevisning om, at vi skal passe på den jord vi efterlader til vores børn, så ikke deres chancer for at opleve vores unikke verden forringes.
 
Til slut tak for en god og overskuelig hjemmeside.
 
Tak fordi I tager stilling.
 
Med venlig hilsen
Karina

Og så er det at vi lige tørrer øjnene, pudser næsen og  skyder en hvid pil efter den fysiske butik, for jeg kan sagtens mærke Karina og hun kan jo uden problemer mærke hvem vi er og hvad vi står for, det viser hun tydeligt i sin mail. Og hvis du er i tvivl om hvem vi er, jamen så er vi ikke længere væk end en mail, en chat eller et telefon opkald.

For en webshop ejer, betyder sådan nogle feedbacks ALT. Det er dem der gør at man fortsætter med den butik man kæmper for at få på benene.

Tusind tusind tak Karina.

Så derfor: Har du husket at rose din yndlings webshop idag?