Category archive

Indskoling

Udeskole: Vejledning, tips og godt grej til undervisning udendørs

in Indskoling/Leg og læring i institutionen/Udendørs
udeskole til de børn, der har glædet sig

Mange børn og voksne skal i den kommende tid undervise og lege mere udenfor, end de plejer. Men det er slet ikke en dårlig ting, for udeskole har mange fordele. Læs om, hvad de fordele er, få ekspertens bedste tips til en god udeskole og få legetante Kristinas bedste anbefalinger til godt grej til leg og læring udenfor.

Læs mere

Sådan lærer børn STEM begreber gennem leg

in Ann og Jane mener/Indendørs/Indskoling/koncentration/Logik og kognition/Mellemtrin/Om fysiske fænomener/S.T.E.A.M / S.T.E.M.
Sådan lærer børn STEM-begreber gennem leg

Vores kultur er mere og mere drevet af teknologi. Derfor er det vigtigt, at børn ret tidligt i deres skoletid får en fornemmelse af de grundlæggende begreber indenfor STEM (Science, Technology, Engineering and Math), så de bliver i stand til at forstå og bidrage aktivt til verden omkring dem.

Læs mere

5 måder at forstå verden på med Magna-Tiles

in Byggelegetøj/Finmotorik/Højt begavet barn/I børnehaven/Indendørs/Indskoling/Logik og kognition/S.T.E.A.M / S.T.E.M./Skriv, læs, tæl og regn/Sociale kompetencer
Forstå verden med Magna-Tiles

Hjælp dit barn med at lege sig til viden om verden med Magna-Tiles og Magna-Qubix. Når børn leger fantasilege med legetøj som Magna-Tiles og Magna-Qubix, kan de på helt unikke måder udforske og videreudvikle det, de skaber og lærer gennem legen, i deres omgivelser.

Læs mere

Det behøver ikke være kedeligt at være offline

in Ann og Jane mener/Indendørs/Indskoling/Legegruppe/Legeguide/Logik og kognition/Mellemtrin/Sociale kompetencer/Sommerferie/Sprog

Læs mere

Leg dit barn til et sikkert sprog og god mundmotorik

in Baby udvikling/Børn med diagnoser/I børnehaven/I vuggestuen/Indendørs/Indskoling/Lege for forældre og børn/Legeguide/Logik og kognition/Sprog/Terapeutisk leg

Læs mere

Ny måde at lære på i skolen: Cobostories til digital dannelse

in Indskoling/Mellemtrin

De to samarbejdspartnere UCC og Copenhagen Bombay vil styrke børns digitale dannelse ved i fællesskab at udvikle digitale redskaber, der i højere grad stimulerer børns fantasi, fortællelyst og skabertrang i landets dagtilbud og skoler. Blandt andet skal børn helt ned til to år selv kunne lave film. Skrevet af Marianne Meinke (23-05-2017). ”Den digitale dagsorden…

Læs mere

Tabelmusik? Ja da…… Hvorfor ikk?

in Ann og Jane mener/I børnehaven/Indskoling/Logik og kognition/Musik/Skolestart
MatMusik fra Matematikfessor

A siger Abe – B siger Bandit – C siger Cirkus og D si’r Dynamit….. En alfabetsang, der er blevet en ørehænger, fordi den er rytmisk, sjov og sætter gang i billederne inde i hovedet. Remser har bare nemmere ved at komme ind med musikken… Derfor vil Matematikfessor bruge musikken til at lære tabeller med……Matematikkens…

Læs mere

Gå til Til toppen